reklama

zaneprázdnení rodičia

Bolo to ešte v máji. Vonku pršalo a deti v triede boli ako zadriemané. Pozrela som sa  naokolo a rozmýšľala som rýchlo ako ich  vzpružiť. Najlepšie by  zareagovali  ak by som povedala: „ Máte voľno, choďte domov....", ale takto to nefunguje a ani nemôže fungovať. V takýchto prípadoch  siahnem  po hrách z minulosti /  táborov a a pod..../. Najviac  sa mi  osvedčila hra „ Hlava ramená, kolená palce...." Zatiaľ zabrala  vždy !

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)


Bolo to ešte v máji. Vonku pršalo a deti v triede boli ako zadriemané. Pozrela som sa naokolo a rozmýšľala som rýchlo ako ich vzpružiť. Najlepšie by zareagovali ak by som povedala: „ Máte voľno, choďte domov....", ale takto to nefunguje a ani nemôže fungovať.

V takýchto prípadoch siahnem po hrách z minulosti / táborov a a pod..../.

Najviac sa mi osvedčila hra „ Hlava ramená, kolená palce...." Zatiaľ zabrala vždy ! Postupne v nej zrýchľujem a spomaľujem tempo a deti si nakoniec so smiechom sadajú do lavíc k ďalšej práci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebolo tomu ináč ani v tomto prípade...........až na jednu výnimku. Chlapec , ktorému dám teraz meno Jožko, si len oprel hlavu do dlaní a ostal sedieť. Poviete si: „ no čo nemal náladu, zle sa vyspal a pod...." No práve tento chlapec túto hru má najradšej. Čo si budeme hovoriť je to také šidlo neposedné. Každá činnosť, ktorá trošku odbieha od učenia je preňho vítaná.

Spozornela som a hľadala som príčinu. Choroba? Nie! Oči prezrádzali malo spánku.

Nezvyknem takéto situácie riešiť cez hodinu. Počkala som na prestávku a „hodila" som s Jožkom reč. „Jožko kedy si šiel večer spať?" „ Bola už tma, asi o jedenástej."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čudovala som sa : „Prečo tak neskoro?" Odpoveď ma dostala „ Ocko je v Anglicku a ja som čakal mamku... mamka pracuje dlho do noci", zamyslel sa a dodal „ viete p. učiteľka moji rodičia sú zaneprázdnení . „

Aké je to nespravodlivé!

Rodičia ktorí chcú dať svojim deťom lásku a dopriať všetky vymoženosti dnešnej doby nemajú na nich paradoxne čas.

Aj ja som rodič a zamyslela som sa smerom k sebe a mojim deťom. Mám pre nich voľný čas? Môžu o mne moje deti povedať : „mamka je tu pre nás", alebo odpovedajú inej p. učiteľke moji rodičia sú zaneprázdnení........?

Chodievame s manželom aj s našimi deťmi na mnohé miesta .Do prírody, na hrady, do jaskýň a pod... no samozrejme v rámci možností.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemôžem si pomôcť, ale od toho májového dňa mi v hlave hučí otázka: „Nie sme príliš zaneprázdnení rodičia? Venujeme svojim deťom dostatok voľného času?"

Martina Kmecová

Martina Kmecová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada svoju rodinu , vychádzky do prírody a rozhovory narôzne témy..... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu